Děkujeme za pochopení.
tuccy
Děkuji za článek
Doplním jen pár postřehů k Drážďanům...
Sami Němci se divili že to Drážďany schytaly až tak relativně pozdě, protože kromě význačného dopravního uzlu v nich také působila pobočka Zeiss Optik vyrábějící zaměřovače k tankovým a protitankovým dělům a další podobné malé, ale důležité podniky.
A význam dopravní dokládá například to, že k tragédii uprchlíků na Drážďanském nádraží došlo proto, že se jejich vlaky nedaly vmáčknout na trať kvůli hustotě vojenských transportů.
Dále pomohlo to že většina protiletadlové obrany Drážďan byla přesunuta na frontu do role protitankových děl, a v jejich palebných postaveních je nahradily makety.
rezjir
Chybička se vloudí
Není pravdou, že Jan Masaryk mluvil o tom, že Československo se stane „mostem mezi Východem a Západem“. Mám k dispozici doma jeho zprávu za r.1947, která je nazvána vysloveně polemicky: "ani most, ani opona". To za prvé. A za druhé je vám známá doufám kniha W.Lippmanna Zahraniční politika a válečné cíle Spojených států. Praha : Družstevní práce 1946. 280 s, která vychází z Prohlášení ministrů zahraničních věcí v Moskvě, kde byla přijata zásada, čí noha vojaka vstoupí do zěmě první, toho královstvi. A tomto základě pak Lippmann zformuloval jako jeden z válečných cílů USA přenechání východní a střední Evropy Sovětům. A v podstatě podle toho se pak chovali Britové i Amíci vůči Čechoslovákům v Londyně (viz Ripkovy paměti). Proto mimochodem stanovení těch demarkačních liníí mělo takový dopad.
Zdrť Mrmlmný
.
Polemizovat s vámi bude jen brouk Pytlík nebo Všeználek. Oba dva tady ale mají spoustu bratrů a sester. Tak bacha na to.
- Počet článků 10
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 5965x